Min matte är tokig vissa dagar!

Jaha idag så började jag dagen med att försöka få Matte att vakna till liv, ja visst hade jag ju varit ute med Husse tidigt på morgonen. Men hallå, hur kul är det att sova när man kan göra massa andra spännande saker!? Så då tänkte Matte ja nu jäklar ska han få att göra, för ojoj vad hon har hittat på tokigheter. Först tränade vi lite i trädgården, blev rastad, tränade platsliggning, gå fot och kampade om mitt favoritdäck. Trodde vi var klar med festligheterna när vi kommit in, men icke. Hon hade tydligen läst en tråd på ett hundforum med tips på aktiveringar för hunden inomhus. Så hon har låtit mig köra dom två aktiveringspelen jag har, gömt godisar i alla rum och till och med lagt godiset på oväntade höjder. Fönsterbrädorna och annat, men hon undvek att lägga godis på köksbordet. Hon trodde att jag kunde få dumma griller för mig då. Ja hon litar då inte på mig för 5 korvören, jag hade väl inte kommit på idéen att provsmaka av deras mat då? Bara lite kanske... Hehe! Nu har hon tagit halva min ranson av middagsmat och blötat upp i vatten för att sen göra isglass av i frysen. Tydligen för att det ska bli mer utav en utmaning att få i sig maten. Hoppas hon är beredd på hur söligt det kan bli med, nu jäklar ska jag se till att hon får städa hela kvällen.

Over and Out //Speedo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0